keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Heippa Hei arvon kansalaiset!

Tänään heräsin ja ajattelin, että milloinkahan minun pieneen päähäni menisi että voisin herätä vaikka puolta tuntia ennen kuin on pakko ja tulee kamala kiire. Tähän löytyy yksinkertainen selitys: minä ja vain minä itse rakastan nukkumista. En nouse varmastikaan yleensä vasta silloin kun on ihan pakko. Tähän pitäisi kyllä nyt tulla joku muutos. Eilen kävin noutamassa kuntosalikortin ja tästä se parempi ja terveellisempi elämänvaihde onkin nyt sitten polkaistu käyntiin. 

Olen mielessäni ajatellut etten aseta itselleni liian korkee rimaa tässä kuntosaliharrastuksessa, ettei mielenkiintoni katoa asian suhteen. Nyt minusta tuntuu, että olen erittäin motivoitunut ja haluankin aloittaa sen heti vain kuin mahdollista eli pian. Ajattelin aloittaa käymällä salilla 3 kertaa viikossa näin aluksi josta tahtia voi vain sitten kiristää. Kyseinen sali jossa ajattelin rueta käymään on auki 24/7h. Tästä olinkin hieman innoissani eilen kotiin saavuttuani ja mietiskelin kuinka ihanaa olisi jos vain tulevaisuudessa jaksaisin herätä aikaisin ja mennä kuntoilemaan ennen töihin tulemista. 

Toinen asia, mainitsin edellisessa tekstissä olevani niin sanotussa "shoppailulakossa", mutta täytynee myöntää että sorruin kun olin Kampissa kahvilla ja eksyin vahingossa JC liikkeeseen. Kamala virhe mutta täytyy myöntää että ei nyt mikään sellainen virhe mitä katuisin ja morkkistelisin sen takia. Rahaa meni about 30€ ja sillä rahalla sain kahdet farkut ja kaksi paitaa. Farkut olivat alessa 9,90€ joten en voinut vastustaa kiusausta kun huomasin, että oikeaa kokoa on vielä jäljellä. 

Tänään menenkin juhlistamaan ystäväni syntymäpäivää. Menemme käymään kakkukahvilla Kakkugalleriassa. Olen halunnut mennä käymään siellä niin pitkään kuin muistan ja nyt vihdoin sinne pääsen. Pieni itsensä hemmottelu kuuluu arkeen, eihän sitä muuten jaksa. Lauantaina suuntaankin risteilylle, pieni irtiotto arjesta. En malttaisi odottaa. 

Moikkelis moi ja terkut vaan kaikille.

-Nina-

keskiviikko 22. tammikuuta 2014


Heipat heitän kaikille kanssakulkijoille.

Viime kerrasta onkin aikalailla aikaa ja siitä olenkin erittäin pahoillani. Olen tässä pohdiskellut, että jatkaako tämän niin sanotun blogin kirjoittelua vai mikä tämän kohtalo olisi. Kuitenkin vuosi vaihtui ja sain jonkinlaista uutta puhtia tähän hommaan ja päätin, että jatkan kirjoittamista vaikka ihan sitten omaksi iloksi. 

Joulu oli ja meni. Oikeasti vietin todella ihanan joulun Savon sydämessä Iisalmessa, josta olen alunpitäen lähtöisin. Iisalmeen kun menee vierailemaan niin tuntuu, ettei koskaan ole tarpeeksi aikaa kun siellä on. Pitää käydä moikkaamassa niin monia sukulaisia että ei tosikaan. Varsinkin joulun aikaan, mutta joo se siitä joulusta koska kaikki on siitä jauhaneet jo ihan tarpeeksi. Ensi joulua odottaessa. Vuoden vaihdetta juhlin täällä Helsingissä. Aluksi olimme Jätkäsaaressa istumassa iltaa ja söimme ja joimme hiukan, kunnes päätimme siirtyä katsomaan ilotulituksia Tuomiokirkolle. Nyt kuitenkin kaikki pyhät takana päin ja perus arki voi alkaa, jotkin teistä varmaan ei tykkää yhtään mutta itse jollain tapaa odotin tätä. 

Päätin aloittaa vuoden 2014 jonkinlaisen paremman elämän. Haluan etten ole aivan poikki väsynyt kun tulen viiden aikaan töistä kotiin, siksi hankinkin kuntosali jäsenyyden. En muista milloin viimeksi olisin ollut näin innoissani ja täpinöissäni jostain asiasta (no ehkä silloin kun olimme menossa hakemaan meidän Teppoa). Alkutavoitteeksi asetan 3xviikossa, koska olen huomannut kuntoni romahtaneen pohjalukemiin. Parempi aloittaa myöhään kuin ei milloinkaan. Jotenkin tämä on vain niin hassua koska liikuntaa tulisi harrastaa ympäri vuoden ja sen tulisi kuulua jokapäiväiseen elämään, mutta jostain kumman syystä ihmisille itseni mukaanlukien tulee hirveä tsemppaus aina joulunjälkeen ja aloitetaan kampanja Kesäkuntoon 2014. Mutta eikun kaikki vaan pumppipamppipumppi.

Tähän parempaan elämään liittyen olen päättänyt jättää pois elämästäni hetkeksi muummoassa turhan shoppailun. Olen huomannut, että kulutan aivan liikaa rahaa vaatteisiin. Töissä usein selailen nettikauppojen valikoimia ja usein kävi näin hups tuli tilattua tuollainenkin vaatekappale. Vaatekomerostani olen löytänyt lukuisia vaatteita, joita en ole käyttänyt kertaakaan. Olenkin miettinyt monta kertaa, että pitäisi viedä turhia käyttämättömiä vaatteita kirpputorille tai ihan vaan antaa pois joillekin tai viedä kierrätykseen mutta ei. Päätinkin tuossa ennen vuoden vaihdetta, että olenkin ainakin 2kk ostamatta minkäänlaista vaatekappaletta. Yhden poikkeuksen tosin joudun tekemään koska kaikki farkkuni ovat menneet rikki jostain kumman syystä, joten yhdet farkut olen antanut luvan ostaa. Katsotaan siis kuinka kauan tämä ostolakko pitää. Toivottakaa onnea ja pitkää pinnaa. Kidutan nimittäin itseäni aina töissä ja katselen nettikauppojen sivuilta kevät uutuuksia. On tämä elämä rankkaa.

Moikkelis moi ja terkut vaan kaikille.

-Nina-