keskiviikko 22. tammikuuta 2014


Heipat heitän kaikille kanssakulkijoille.

Viime kerrasta onkin aikalailla aikaa ja siitä olenkin erittäin pahoillani. Olen tässä pohdiskellut, että jatkaako tämän niin sanotun blogin kirjoittelua vai mikä tämän kohtalo olisi. Kuitenkin vuosi vaihtui ja sain jonkinlaista uutta puhtia tähän hommaan ja päätin, että jatkan kirjoittamista vaikka ihan sitten omaksi iloksi. 

Joulu oli ja meni. Oikeasti vietin todella ihanan joulun Savon sydämessä Iisalmessa, josta olen alunpitäen lähtöisin. Iisalmeen kun menee vierailemaan niin tuntuu, ettei koskaan ole tarpeeksi aikaa kun siellä on. Pitää käydä moikkaamassa niin monia sukulaisia että ei tosikaan. Varsinkin joulun aikaan, mutta joo se siitä joulusta koska kaikki on siitä jauhaneet jo ihan tarpeeksi. Ensi joulua odottaessa. Vuoden vaihdetta juhlin täällä Helsingissä. Aluksi olimme Jätkäsaaressa istumassa iltaa ja söimme ja joimme hiukan, kunnes päätimme siirtyä katsomaan ilotulituksia Tuomiokirkolle. Nyt kuitenkin kaikki pyhät takana päin ja perus arki voi alkaa, jotkin teistä varmaan ei tykkää yhtään mutta itse jollain tapaa odotin tätä. 

Päätin aloittaa vuoden 2014 jonkinlaisen paremman elämän. Haluan etten ole aivan poikki väsynyt kun tulen viiden aikaan töistä kotiin, siksi hankinkin kuntosali jäsenyyden. En muista milloin viimeksi olisin ollut näin innoissani ja täpinöissäni jostain asiasta (no ehkä silloin kun olimme menossa hakemaan meidän Teppoa). Alkutavoitteeksi asetan 3xviikossa, koska olen huomannut kuntoni romahtaneen pohjalukemiin. Parempi aloittaa myöhään kuin ei milloinkaan. Jotenkin tämä on vain niin hassua koska liikuntaa tulisi harrastaa ympäri vuoden ja sen tulisi kuulua jokapäiväiseen elämään, mutta jostain kumman syystä ihmisille itseni mukaanlukien tulee hirveä tsemppaus aina joulunjälkeen ja aloitetaan kampanja Kesäkuntoon 2014. Mutta eikun kaikki vaan pumppipamppipumppi.

Tähän parempaan elämään liittyen olen päättänyt jättää pois elämästäni hetkeksi muummoassa turhan shoppailun. Olen huomannut, että kulutan aivan liikaa rahaa vaatteisiin. Töissä usein selailen nettikauppojen valikoimia ja usein kävi näin hups tuli tilattua tuollainenkin vaatekappale. Vaatekomerostani olen löytänyt lukuisia vaatteita, joita en ole käyttänyt kertaakaan. Olenkin miettinyt monta kertaa, että pitäisi viedä turhia käyttämättömiä vaatteita kirpputorille tai ihan vaan antaa pois joillekin tai viedä kierrätykseen mutta ei. Päätinkin tuossa ennen vuoden vaihdetta, että olenkin ainakin 2kk ostamatta minkäänlaista vaatekappaletta. Yhden poikkeuksen tosin joudun tekemään koska kaikki farkkuni ovat menneet rikki jostain kumman syystä, joten yhdet farkut olen antanut luvan ostaa. Katsotaan siis kuinka kauan tämä ostolakko pitää. Toivottakaa onnea ja pitkää pinnaa. Kidutan nimittäin itseäni aina töissä ja katselen nettikauppojen sivuilta kevät uutuuksia. On tämä elämä rankkaa.

Moikkelis moi ja terkut vaan kaikille.

-Nina-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti